Välkommen!

19 februari 2014

Livet i Sverige som sjukskriven... Bläää!!!

Så här glad var jag först av att ha kommit hem och det var ljust och lite solstrålar utomhus och jag var solbränd... Detta var på söndagen och vi kom hem på lördagskvällen. Sara bodde hos mig och vi fick främmande på kvällen av min gamla granne och vi åt smågodis och kebab.. Gött!! 
Men sen på måndagen gav jag upp och begav mig till vårdcentralen och fick träffa en doktor för mitt knä som är vätskefyllt och orörligt sedan 6 veckor tillbaka. Hon gav mig kryckor och sjukskrev mig 1 vecka och ordinerade vila. Det är som att säga till ett barn att inte leka med sina leksaker=omöjligt svårt! Jag vill ju jobba och träna. Så jag har försökt vara lydig, har legat still med knät högt. 
Uttråkad tjej som jag snabbt blev hittade jag ett roligt klipp om en tjej som flyttar in hos sin tjejkompis och tar över lägenheten... Det skulle vara sara, hon bodde hos mig nästan 1 vecka och det var mysigt och med tanke på att jag var hemma fick jag sällskap oxå. 
My partner in crime, vän för livet och den jag alltid kommer ha som min goa resevän, nya resor ligger i pipeline...men efter 1 vecka tog hon sina saker och flyttade vidare...
Så då blev jag liggande så här själv...har inte gillat OS men det fanns inte mycket annat att titta på...
Tröstäter, tittar på tv och sover är mest vad jag har gjort om dagarna. Får ont av att ligga nu men ont av att vara uppe oxå.  
Tog mig ut tillslut på fika, behövde få se folk och få syre, tränar rygg, axlar och armar av att ta mig runt på kryckorna.. Man blir glad för den lilla träning man får.., kommer få snygg ryggtavla om jag hoppar runt lite till...men ja fika har jag gjort.. Hade en frukostdejt på alla hjärtansdag med denna vita ekorre och en vän. 
Var förbi på Nordic Wellness domkyrkan, hälsade på gamla personalen och medlemmar och drack kaffe och umgicks på alla hjärtansdag! Mysigt!! 
Man kunde betala för att få en kram, se Jakob PTn göra armhävningar eller få en puss från någon i personalen...jag betalade inte för kramarna, dom bjöd på det till gamla chefen....
Små godis är för jävla gött när man är hemma...tänkte jag inte skulle falla för socker när jag kom hem till Sverige men det har varit svårt att vara utan. Får bli skärpning när jag kan gå igen samt när jag fyllt 31... Det är snart!! Puss puss från en rastlös och opererad tjej... Dom har tömt mitt knä nu på vätska och jag går på kortison.., vill bli bra NU!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar