Välkommen!

1 oktober 2012

Leker tafatt med livet!

Ibland snurrar jorden lite fortare än vanligt och det känns lite som om jag var i en karusell... Lite svårt att fokusera och jag mår lite lätt illa... Så känns det just nu för mig, det är massor med jobb både på Landvetter och på Hilding Jansson frukt och grönt.. Sen har jag ju en utbildning att satsa på oxå till kostrådgivare+ att alla som känner mig vet att jag älskar att träna och gör det så fort jag får en chans.. Samma som att jag måste träffa mina underbara vänner och familj så fort tillfälle ges men jag glömmer då mitt i allt det roliga att andas och bara vara i nuet! På onsdag när jag åker hem från Stockholm och skolan ska jag öva på att bara sitta på tåget och inte göra nåt! Stirra ut genom fönstret och reflektera över livet, vad tror ni? Kommer jag att klara av det? Idag när jag har suttit i skolan har jag fått ett tryck över bröstet som inte vill ge med sig, det gör ont hela tiden och kommer i typ som stötar i bröstet och gör ont i vänster skulderblad. Men inte ut i armen så det är ingen infarkt.. Men kanske lite stress eller rent av en hjärtmuskelinflammation... Ordination vila står nu på kvällens agenda trots att jag har hela Hammarby Sjöstad utanför mitt fönster där jag nu bor hos Patrik! Övning på att andas.. Ingen tv bara jag och mina tankar...

Vad har mer hänt i mitt liv då? Jo i lördags var det träningsevent dag på Friskis & Svettis på västra hamngatan i Göteborg.. Och där var jag såklart.. Det blev 3 timmars indoor walking pass i följd för mig då jag älskar den träningsformen när svetten rinner musiken pumpar och jag rör på hela kroppen på en crosstrainer och det är endast jag själv som bestämmer hur jobbigt det ska vara. Efter tre olika pass var jag fysiskt trött men efter en timmes lunch var jag både mentalt och fysiskt sugen igen på mer träning så då blev det gympa puls extra medel... Min soffa har aldrig varit skönare på kvällen kan jag säga... Men snacka om kul dag med likasinnade människor och alla endorfiner jag hade.. Kände mig kär när jag var färdig...

På tal om kär så är det en härlig känsla och finns det där då känner man det... Det pirrar i hela kroppen, magen är nervös, man ler när man tänker på den personen och man blir glad när man får ett sms eller samtal från han... Mmmm!! Like!! Längtar, tänker och känner! Vem och vart han är just nu är frågan och känner han så??

Puss och kram i höstrusket!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar