Välkommen!

10 februari 2013

Ge INTE upp!

Hoppet är det sista som överger människan sägs det. Vilket jag själv håller med om. Det är tanken som sätter stopp för hur långt vi kan gå. Kroppen orkar men hjärnan sätter stopp.

Idag på träningen så sa instuktören att tänk igenom smärtan och när ni inte tror att ni orkar mer så är det bara att tänka positivt för kroppen orkar men inte hjärnan, vilket då betyder att hjärnan är ens största fiende, men den måste ju även kunna vara ens bästa vän tycker jag. Den ger mig posiviva och negativa tankar, den planterar tankar i mitt undermedvetna och när jag själv fattar säger hjärnan, " öh det visste jag ju redan, du lyssnar ju inte på mig"

Så är det även när det kommer till andra utmaningar i livet, kärleken ,jobb, utbildning och familj. Hjärnan och tankekraften är det som antingen kan hjälpa dig eller stjälpa dig.

Ge inte upp bara för att det inte alltid går som du vill, livet är inte alltid lätt och en räkmacka, du måste kämpa för att uppskatta när det går bra. Får du inte det jobbet du ville ha eller kom in på den utbildningen så deppa inte ihop för det utan res dig starkare och mer motiverad än innan. Det finns en mening med allt även om man inte ser det just då....Stängs en dörr öppnas en annan.

Hur går det då att kämpa när livet inte känns lätt, jo omge dig med dina vänner, familj och gör saker du tycker om. Stressa inte upp dig i onödan för det tar bara din energi som du behöver för att prestera ännu bättre nästa gång. För det kommer att komma fler tillfällen..Det är bara din hjärna som sätter stopp....så kämpa och ge inte upp!!


Du är grym, du är unik och du kan, shoot for the moon! Kör bara kör!!


puss och kram // Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar