Välkommen!

24 januari 2014

Back in the hoods, Ipanema hostel!

Vi är nu tillbaka i Rio och stadsdelen Ipanema där vi bor på Ipanema hostel där vår goa vän Louis jobbar, det är vår klippa här nere, han bokar in oss på boende, bussar, flyg och han hänger med oss på hans lediga fritid och lär oss en massa ord som andra sara sedan kan säga till folk. Vi jobbar på språket men det är bra svårt. Vi mixar engelska, portugisiska, spanska och kroppsspråk. Det går bra. 
Louis och den sjukt trötta sara smilar upp!!
När vi checkat in igår blev det en middag med våra vänner Vitor och Breno som vi hängde med i buzios, det var trevligt. Jag och sara gick sedan ut på kvällen och trillade hem på morgonen efter att ha druckigt goda caprinihas och träffat trevliga folk från olika länder... Två Saror från Sverige är väldigt exotiskt och vi får otroligt mycket komplimanger från både killar och tjejer om allt från rumpa, hår och ålder... Vi ser unga ut och det gillar vi! 
Eh hur var det nu, unga, snygga.... Nja jag vet inte riktigt... Dock nöjda över starbucks! 

Roadtrip på väg till Rio! 
Solnedgång i Ipanema. Straxt efter att denna bild togs och jag var på väg hem själv mötte jag två små killar som försökte råna mig. Jag hade just varit och tagit ut pengar, hade telefon och visakort på mig. Den ena killen drog fram en kniv och jag fattade inte riktigt vad som hände. Jag sa bara nej nej nej och tittade mig omkring... När jag fattade vad som höll på att hända höjde jag rösten och dom gick då. Snacka om att jag blev arg och chockad. Nu kommer sara och jag inte lämna varandra ensamma någon mer gång... Vi kommer i par..i morgon beger vi oss till Salvador med en ny upplevelse i bagaget! 
Love live laugh forever!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar