Välkommen!

10 januari 2014

Utflykt-hajk till sockertoppen!

Igår fredag begav vi oss på utflykt. 
Vi startade dagen med frukost i magen, laddade med info om hur vi skulle ta oss till sockertoppen som är en utsiktplats med karbinbana uppdelat i två berg. Vi tog lokalbussen dit, på bussen jobbade det en tjej som ansvarade för att alla skulle betala, hon gillade verkligen inte sitt jobb.., så sur och omotiverad. 

Väl på plats så inser sara den äldre(mumin) (kalla oss S1 & S2) att hon inte har tillräckligt med pengar för att kunna åka karbinbana. Så då var frågan ska hon hänga med upp på ena berget och sen gå ner igen eller ska vi tigga pengar eller åka hem? Nja som tur var så hade jag med mig lite extra så med skrammel av mynt löste det sig så vi kom upp tillslut.
På vägen upp till toppen som vi klättrade uppför var det otroligt vacker utsikt... 
Träffade apor och en stor ödla på vägen upp! 
Högt upp men ändå inte högst upp 
Panoramakort
Nöjda tjejer på etapp 1! Det var svettigt men roligt att hajka i djungeln/skogen 
Karbinbana på väg uppåt
Hookade upp med två äldre stela herrar. Den ena tog sig verkligen friheten att känna på mig...
Lite skoj måste vi ha, och jag fick såklart vara barn... 
Nä nu ska vi ta toppen upp med karbinbanan 
På bilden ser ni stranden copacabana och på toppen till höger är det Jesus statyn! 
Jaha efter att ha vandrat upp på toppen, åkt karbinbana och varit på hög höjd så var det ner till stranden igen och unna sig en banan... Hihi!!
Då fick jag detta till utsikt när jag låg på stranden...gillade natur utsikten bättre
MAGISKT BRA DAG!! Puss puss 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar