Välkommen!

23 januari 2014

Tankar i en hängmatta i Brasilien.

God morgon världen! 

Jag ligger nu för sista morgonen i hängmattan här på hostelet i buzios och njuter av kaffe, sol och egentid. Vi blev kvar här 7 nätter och det har varit underbart. Bra folk, bra stränder och väldigt avslappnat. 
Jag har inte mycket som stressar mig nu längre. I Sverige var det jobbet, träning och alla måsten. Här är det mest vad man ska äta när man är hungrig och vart man ska sova för natten. 
Detta var just vad jag behövde, dock önskar jag att mitt knä och ben ville samarbeta med mig, innan jag åkte fick jag ont i knät och det svullnade upp. Nu har det blivit värre och gör att jag inte kan träna eller ens gå mina morgonpromenader som jag älskar. Min kropp håller på att ge upp. Det är myggbett, ont knä, skavsår och brända kroppsdelar och en tjockmage som ligger här just nu... Många olika tankar som snurrar, nuet, framtiden och även dåtid. Jag håller på att läsa en bok om energitjuvar och det får mig verkligen att tänka på livet och vilka som finns i mitt liv. 
Här på resan har jag träffat fantastiska människor, några har kommit in i mitt liv för att stanna och det är jag glad över. Mina vänner och gudbarn hemma saknar jag men jag vet att jag snart träffar dom igen. 

När det gäller dåtid och framtid tänker jag att vissa saker ska inte bli som förut. När det gäller jobb och kärlek så tänker jag vetkligen inte låta det bli som förut. Jobb är inte allt och ingen tackar mig för allt slit jag gör utanför arbetstid. Och pengar är inte allt, bara jag har hälsan och kärlek från folk. 
När det kommer till kärlek så går jag på magkänslan samt att det går inte att stressa fram, lugn är min nya grej. Jag gillar känslan av pirret och ovissheten. Men det blir på ett annat sätt här när jag nu lever i nuet och inte planerar eller vet något, så jag får se vad som händer längre fram på vägen. Gillar känslan! 

Idag åker vi tillbaka till Rio och tillbaka till Ipanema och vår vän Louis samt att vi ska försöka hinna träffa Vitor och Breno innan vi beger oss mot Salvador. Men först blir det strandhäng. Nu bränner solen på fötterna så ciao!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar