Välkommen!

30 januari 2014

Båtutflykt i Salvador

BÅÅÅÅÅTTUUUUR!!! Tjohooo!! Utflyktsdax! Tidig uppgång och snabb frukost sen blev vi hämtade och körda till båten...
Förväntansfulla tjejer! 
Jag fick capriniha och även köra båten och hänga med kapten, skepp ohoj!!
Vi åkte båt ett tag för att sedan blicka bakåt och se Salvador som är en stor stad bara lite borta i horisonten, vi landade på en ö där vi lärde känna några av invånarna, det bodde ca 60-80 invånare där. Sara spelade fotboll och lärde sig capoira medans jag hängde med säljarna och solade ... Så fin strand och hav. 
Detta var en av mina vänner, han trodde på free spirit, capoira, marijuana och att pengar är onödigt... Men han försökte ändå sälja armband. Så härliga människor. Salvador fick idag toppen betyg av mig. 
Sara försökte lär sig capoira på stranden frades.
Vår fina båt! 
Sen lämnade vi våra vänner på den ön för att åka vidare mot nästa ö som hette itaparica där vi hängde på stranden med vår samba musiker xandy och en kille till som vi träffade på stranden. 
Starka killar! 
Jag och xandy på den ena stranden. 
Xandy och hans vänner spelade musik under båtresan för oss.
Glada, nöjda och lyckliga tjejer. Vi har haft en super bra dag med sol, hav, båt, capriniha, fotboll, capoira och nya vänner. Jag är sååå nöjd! 
Fötter/hav

Alla visste i slutet av resan vilka vi var, två blonda svenska glada tjejer med ett skratt som hörs... Vi är som superstars här nere, blir svårt att komma hem nu när  vi har det så himla bra och kul! Vi stannar!  Bejious!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar