Välkommen!

4 juni 2012

Blodomloppet!

Idag är dagen här, jag ska springa mitt första tävlingslopp, jag har bestämt mig för att springa 5 km på en tid mellan 25-27 minuter...Jag hatar att springa egentligen och jag hatar oxå att tävla..är ingen tävlingsmänniska och skulle jag vinna nåt eller prestera bra blir jag sjukt förvånad! Jag har gett upp redan innan tävlingen har börjat..om det är en tävling jag ka delta i själv..men när det kommer till lagtävlingar kan jag tycka det är roligare..så länge jag inte är den som presterar sämst..

Idag springer jag och mina gamla arbetskamrater från Stöten för vår gamla chef Anna som gick bort 37 år gammal i cancer, hon har en liten dotter Karin på 5 månader som vi ska skänka pengar till så att hon får en trygg ekonomisk uppväxt! Det kommer blir vi som är gamla arbetskamrater men även lite annat bra folk som jag känner som gör detta som en fin sak för en annan familj i kris.
Det visar på hur fina människor det finns i världen som gör detta för folk som dom inte ens känner men som dom har empati för. Det får mitt hjärta att blöda.

Det kommer bli en trevlig dag att träffa sina vänner som bor i min underbara stad men som jag inte hinner träffa så ofta då vi alla har så mycket som händer i våra liv, men just en sån här händelse får oss att hinna träffas. Jag hoppas på fint väder, just nu är himlen full med moln och det är väl ca 13 grader ute, men så länge det inte åskar och regnar är jag nöjd. Efter loppet är planen att vi ska grilla och umgås och prata minnen om Anna och annat som knyter oss samman.

Jag återkommer i veckan med hur loppet gick och hur mycket pengar vi fick in till Karins fond!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar