Välkommen!

1 juni 2012

Kostkonsultens matvanor i bilder!

När det kommer till hur jag äter nu för tiden som kostkonsult så tänkte jag visa det lite i bilder...jag går inte på någon diet utan jag äter det som jag tycker är gott och som dessutom råkar vara nyttigt..men självklart slinger det ner sötsaker också..jag är ju ingen Anna Skipper som är helt emot sött!
 P.S..hon äter sött oxå D.SJag har alltid musli hemma som jag har gjort själv med havregryn, linfrön, solroskärnor,bovete, nötter och torkad frukt! Som snacks blir det osaltade nötter av olika slag!

På bilden ser det ut som att det är kärleksmums som jag har bakat men det är faktiskt min egen hemma gjorda energibars..
det består av ägg, youghurt, nötter, frön och torkad frukt sen är det doppad med 70 % choklad och kokos! mums!!

Fruktsallad är en bra dessert eller ett bra mellanmål, mycket vitaminer och kostfibrer!
Super gott med hallonkesella till och även hackade nötter på toppen om man vill!

När det kommer till matlådor är jag grym på att planera...jobbar på helgerna och då är det alltid svårt att komma ifrån och äta ute eller springa iväg och köpa nåt..plus att jag inte gillar halvfabrikat så då blir det matlådor i mängder när jag lagar mat..denna gång blev det thaigryta med blandade grönskaer och kokosmjölk...vill man går det bra att ha ris till..helst fullkorn eller så äter du et med bulgur, couscous eller matvete.

Denna goa matlåda består av ägg, tomater, bönor, kräftstjärtar och bulgur!

Är det fest så är det..denna bild är när jag och min mamma var ute och åt spansk tapas på min favorit restaurang Svarta Oliver här i Götet. Oliver, taziki och mozzarella


När det ska syndas så ska det..då är glass som godas...
Italiensk hemmagjord mintglass!

Ugnsbakad lax, potatis och morötter med spenat, fetaost, broccoli, sallad och en smarrig kall sås är en bra middag eller lunch, fullt med omega 3, proteiner och järn. 

Denna bild är tagen när jag har kommit hem efter träning och är hungrig som en varg,, blomkål,broccoli, morötter, maj och ägg med räkröra och lax!Mätt är bara förnamnet efter denna måltid..

Chevésallad med honung och pinjenötter i solen i Stockholm är lyx!

Gjorde middag och lunch hos Maja bestående av bönor av olika slag majs, tomater, fetaost..tog med den till skolan och bjöd på..det var poppis!

Lax är en favorit hos mig, denna är fredagsmiddag med Linda,
 rostade rödbetor, smulad fetaost grönssallad, oliver och bönor med bovete, limesås..och ett glas rött

När det kommer till frukost så har jag aldrig vari någon frukostmänniska men det är en vanesak..numera består min frukost av fil, keso, hemmagjord musli och frukt!

Smoothies är något jag verkligen gillar och brinner för..det går att göra utan mejeriprodukter och bara använda is och frukt lika gärna! 

1 kommentar:

  1. Linda af myror i baken! =)fredag, juni 01, 2012

    Hello min favorit Kostkonsult! Jag vill ha receptet på dina bars, jag vill, jag vill!

    Kramas länge, för att vi båda behöver de!

    SvaraRadera