Välkommen!

8 juni 2012

Lyssna på din kropp!

Hur många gnger har man inte hört att man ska lyssna på sin kropp? Hur många gånger gör man det då? Ärligt nu? Är du en sån person som känner att du har en förkylning på G eller att det gör lite ont i knät men tänker " eh skit i det jag kör på" Eller du du kanske den personen som överdrivet lyssnar på kroppen och inte vågar ta i för att du är rädd för vad som kan hända? Eller är du som någon att det lyssnar på kroppen känner av hur kroppen reagerar och sen får ta smällen om det blir för mycket?

Jag är nog lite av alla tror jag men mest "eh skit i det jag kör på" Jag har ganska hög smärttröskel när det kommer till träning och att göra tatueringar men inte lika hög när det kommer till inre smärta som huvudvärk, magvärk eller ont i ryggen, knäna...Just nu är mitt problem mina knän..dom vill inte som jag vill...framför allt är et mitt höger knä som har fått mig att känna mig som 80 år..jag vrider mig stelt i sängen för att inte få mer smärta och när tant Sara ska resa sig från soffan får hon allt ta hjälp av händerna för att knät inte orkar..min diagnos är överträning..dels på asfalt men även för mycket hopp och studs på träningen..så jag har nu beslutat mig för att satsa på rehabträning för knät med styrka och stabilisitet och att ta det lite lugnare med träning...det kommer inte bli lätt för mig men jag måste för att orka...

När det kommer till att lyssna på kroppen så tycker jag att det är otroligt viktigt..din kropp berättar för dig hur den mår innan din hjärna fattar det..

När det kommer till magkänsla, lyssna på kroppen, varför är dina axlar uppe vid öronen..

varför blev du kssnödig nu precis innan du ska iväg på nåt?

Varför hoppar hjärtat lite extra fort när du ser någon snygging eller du blir förvånad över någon händelse?

Varför är du trött trots att du har sovit 8 timmar? Varför har du ont i magen trots att du just ätit?

DIN KROPP PRATAR MED DIG!!! var inte oförskämd och inte svara tillbaka..ta hand om din kropp och dig själv så håller du längre! Själv så tar jag hand om min..idag har jag fått massage själv..har gett oxå..sen ikväll blir det att umgås med vänner och bara låta min kropp få vila från träning men lite dans blir den bara glad av!

Ha en underbar helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar